1. Motywowanie ucznia do twórczego działania. |
1. Motywowanie uczniów do nauki. |
Sprzyjanie kształtowaniu postawy innowacyjnej u uczniów.
Praca nauczycieli metodami aktywnymi.
Wypracowanie systemu promowania i nagradzania uczniów aktywnych i osiągających sukcesy. |
Uczeń dostosowuje zajęcia pozalekcyjne do własnych zainteresowań.
Uczeń umie korzystać z różnorodnych źródeł informacji.
Uczeń prezentuje swoje osiągnięcia w szkole i poza nią.
Uczeń krytycznie podchodzi do nowości.
Uczeń bierze udział w konkursach przedmiotowych i artystycznych. |
Koła zainteresowań i zajęcia pozalekcyjne (SKS, koło strzeleckie , koło polonistyczne - SYLABUS, organizacje szkolne i pozaszkolne – PCK, ZHP, Klub Olimpijczyka).
Zastosowanie na lekcjach dramy, burzy mózgów, dyskusji, debat itp.
Publikacje w ,,SZTUBAKU’’
(poezja, felietony,
prace graficzne, humor szkolny ,aktualności sportowe ,muzyczne ,konkursy ,wywiady ,reklamy)
wydanie tomiku wierszy uczniów „Jesienne prezentacje artystyczne”.
Udział w konkursach
|
Nauczyciele i opiekunowie organizacji(K. Marszalik ,A. Staniszew ,D. Wites, J. Leśniewski,
W. Koza, K. Roliński,
T. Wojciechowska
G. Kuta
Nauczyciele wszystkich przedmiotów.
T. Wojciechowska
A. Miernik
T. Pietrzykowski
|
Do 30. 09-zbieranie informacji na temat zainteresowań uczniów
Cały rok
Cały rok
Na bieżąco wg zgłoszeń |
2. Komunikacja inter-personalna.
|
1. Pozytywne postawy w kontaktach międzyludzkich.
2. Życie w społeczeństwie i uczestnictwo w kulturze |
Przekazywanie uczniom norm obowiązujących w społeczeństwie.
Rozwijanie umiejętności akceptacji siebie i drugiego.
Włączenie młodzieży do działań charakterze wolnotarystycznym.
Wdrożenie programów rozwijających umiejętności interpersonalne.
Uczenie konstruktywnego rozwiązywania konfliktów.
Tworzenie atmosfery przyjaźni w kontaktach uczeń-nauczyciel
nauczyciel-nauczyciel
uczeń-uczeń.
Kształtowanie więzi z krajem ojczystym oraz świadomości obywatelskiej.
Wpajanie szacunku dla tradycji, historii i symboli narodowych.
Motywowanie do poznawania dziejów przodków.
Kultywowanie tradycji narodowych, religijnych i rodzinnych.
Godne reprezentowanie szkoły w miejscach publicznych
|
Uczeń potrafi zachować się w każdej sytuacji , jest tolerancyjny.
Uczeń umie reagować postawą asertywną.
Uczeń jest chętny do niesienia pomocy potrzebującym.
Uczeń jest świadomy postaw konformistycznych i nonkonformistycznych.
Uczeń ma świadomość zagrożeń płynących z otaczającego środowiska.
Uczeń potrafi nawiązywać wzajemne kontakty.
Uczeń wykazuje pozytywną postawę wobec obowiązków szkolnych, jest zdyscyplinowany.
Uczeń ma szacunek dla społeczności lokalnej, zna dzieje narodowe
Uczeń wyraża właściwe postawy etyczne i patriotyczne
Uczeń bierze czynny udział w organizowanych przez szkołę uroczystościach i akademiach.
Uczeń jest świadomy tradycji i wie jak je pielęgnować.
Uczeń wie jak się zachować w miejscach publicznych.
|
Podejmowanie dyskusji i debat w ramach lekcji wychowawczych i podstaw przedsiębiorczości ,WOS-u
Podejmowanie tej tematyki na lekcjach wychowawczych
Zapoznanie uczniów z ideą wolontariatu. Pozyskanie chętnych do pracy w klubie ,,WOLNOTARIUSZ’’
|